۷ گام اساسی استراتژی بازاریابی
۷- گام- اساسی- استراتژی- بازاریابی
گام اول: فهمیدن مشتریان
با بکارگیری تحقیقات بازاریابی ، تصویری واضح و دقیق از مشتریان هدفتان ارائه دهید..
گام دوم: تحلیل بازار
با تحقیقات بازار، اطلاعات دقیقی از بازار را مانند میزان قابل دسترس بودن بازار، مشتریان بالفعل و بالقوه، تمایلات مخاطبان و… را بفهمید.
گام سوم: تحلیل رقبا
بررسی کنید اگر مشتری از شما خرید نکند، راهکار جایگزین او چیست؟ نقاط قوت و ضعف آن راهها را پیدا کنید.
گام چهارم: تحلیل سیستم توزیع محصولات
بهترین راه برای توزیع محصولات یا خدماتتان چیست؟ به طور دقیق آن را مشخص کنید.
گام پنجم: تعریف بازاریابی آمیخته ۴P
نمونه و نقشه امیخته بازاریابی کسب کارتان را تعریف کنید.
گام ششم: تحلیل بودجه
بودجهای را که برای بخشهای مختلف بازاریابی در نظر گرفتهاید را تحلیل و شفافسازی کنید.
گام هفتم: مرور و بازنگری
تمام بخشهای برنامه را بازبینی کنید. بخشهایی از برنامهها را که بیتاثیر یا مضر تشخیص دادید، حذف کنید.
——————————————————————–
بازرگانی رهاورد نماینده انحصاری ابزار برقی هیتاچی ژاپن در ایران