۷ گام اساسی استراتژی بازاریابی

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
  • نظرات : بدون دیدگاه

۷- گام- اساسی- استراتژی- بازاریابی

گام اول: فهمیدن مشتریان

با بکارگیری تحقیقات بازاریابی  ، تصویری واضح و دقیق از مشتریان هدفتان ارائه دهید..

گام دوم: تحلیل بازار

با تحقیقات بازار، اطلاعات دقیقی از بازار را مانند میزان قابل دسترس بودن بازار، مشتریان بالفعل و بالقوه، تمایلات مخاطبان و… را بفهمید.

گام سوم: تحلیل رقبا

بررسی کنید اگر مشتری از شما خرید نکند، راهکار جایگزین او چیست؟ نقاط قوت و ضعف آن راه‌ها را پیدا کنید.

گام چهارم: تحلیل سیستم توزیع محصولات

بهترین راه برای توزیع محصولات یا خدماتتان چیست؟ به طور دقیق آن را مشخص کنید.

گام پنجم: تعریف بازاریابی آمیخته ۴P

نمونه و نقشه امیخته بازاریابی کسب کارتان را تعریف کنید. 

گام ششم: تحلیل بودجه

بودجه‌ای را که برای بخش‌های مختلف بازاریابی در نظر گرفته‌اید را تحلیل و شفاف‌سازی کنید.

گام هفتم: مرور و بازنگری

تمام بخش‌های برنامه را بازبینی کنید. بخش‌هایی از برنامه‌ها را که بی‌تاثیر یا مضر تشخیص دادید، حذف کنید.

——————————————————————–

بازرگانی رهاورد نماینده انحصاری ابزار برقی هیتاچی ژاپن در ایران